23.2.2021 | Company Announcement / Press release
MinePro-yhteistyö varmistaa Keliberin työvoiman saatavuutta

Keliber Technology Oy ja Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä Kpedu ovat sopineet yhteistyöstä, jolla varmistetaan osaavan työvoiman saatavuutta Keliberin toimintojen laajetessa tulevina vuosina.

MinePro-yhteistyösopimuksen tavoitteena on alueellisen prosessi- ja kemiantekniikan koulutuksen kehittäminen vastaamaan akkuklusterin ja kaivosalan tulevaisuuden tarpeita. Sopimus tiivistää alueen yritysten ja koulutusorganisaatioiden yhteistyötä ja lisää kasvavan alan tunnettuutta.

"On hienoa seurata Kpedun ja Centrian aktiivista otetta alan koulutuksen kehittämiseksi ja Suomen akkuklusterin edistämiseksi. Keliberin onnistuneiden rahoitusjärjestelyiden myötä voimme nyt avata työpaikkoja investoinnissa tarvittaville asiantuntijoille. Myöhemmin, vuosina 2023 ja 2024 tavoitteenamme on työllistää tuotannossa tarvittavaa henkilöstöä, ja tähän tarpeeseen vastaa MinePro-hanke", sanoo Hannu Hautala, Keliberin toimitusjohtaja.

Kpedun ja Centrian kanssa yhteistyössä toteutettava hanke rahoitetaan Euroopan sosiaalirahaston, Keski-Suomen ELY:n tuella.

Tuotantovaiheessa 2024 Keliberin arvioidaan työllistävän 150–200 henkilöä ja rakennusvaiheessa 2022–2024 jopa 500 henkilöä. Vuonna 2021 Keliber aikoo rekrytoida noin 1520 henkilöä rakennusvaiheen suunnittelua ja valmistelua varten.

Hannu Hautala, toimitusjohtaja, puh. 040 7122 432

23.2.2021 / Keliber Oy