19.3.2021 | Company Announcement / Press release
Keliberin ja Sibanye-Stillwaterin rahoitusjärjestelyn ensimmäinen vaihe päätökseen

Keliber Oy:n ja Sibanye Stillwater Limitedin (”Sibanye-Stillwater”) helmikuussa 2021 sopima 40 miljoonan euron rahoitusjärjestely on edennyt ensimmäisen osake-erän merkintään, jossa Sibanye-Stillwater merkitsi osakkeita 15 miljoonalla eurolla. Myös Keliberin nykyisille osakkeenomistajille on avattu merkintäoikeusanti.

Keliber Oy:n ylimääräisen yhtiökokouksen 16.3.2021 antaman valtuutuksen nojalla Keliberin hallitus päätti samana päivänä yksimielisesti Sibanye-Stillwaterille suunnatusta osakeannista, jossa laskettiin liikkeeseen 375 000 uutta osaketta 40 euron kappalehintaan. Sibanye-Stillwater on nyt merkinnyt ja maksanut osakkeet yhteensä 15 miljoonalla eurolla.

Samalla päätettiin osakeannista Keliberin nykyisille osakkeenomistajille siten, että liikkeeseen laskettujen osakkeiden enimmäismäärä on 250 000 ja merkintähinta yhteensä 10 miljoonaa euroa.

Lisäksi ylimääräinen yhtiökokous päätti uusien jäsenten nimittämisestä Keliberin hallitukseen. Uudet jäsenet ovat Sibanye-Stillwaterin johtoryhmään kuuluvat Richard Stewart ja Robert Van Niekerk.

Muutokset rekisteröidään kaupparekisteriin mahdollisimman pian.

Lisätietoja:

Riku Sauso, talousjohtaja, Keliber, puh. 050 354 1133