18.2.2020 | Company Announcement / Press release
Pertti Lamberg jättää yhtiön ‒ Hannu Hautala Keliberin toimitusjohtajaksi

Keliber Oy:n toimitusjohtaja Pertti Lamberg on ilmoittanut irtisanoutuvansa tehtävästään ja siirtyvänsä uuden työnantajan palvelukseen. Keliber Oy:n hallitus on nimittänyt DI Hannu Hautalan (s. 1965) yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi. Hautala aloittaa tehtävässään viimeistään 1.4.2020.

”Haluan kiittää Pertti Lambergia väsymättömästä ja ansiokkaasta työpanoksesta Keliberin litiumprojektin eteen. Vuonna 2019 litiumprojektissa saavutettiin Pertin johdolla useita merkittäviä askelia, ja toivotan hänelle näin kaikkea hyvää tuleviin tehtäviin”, sanoo Keliber Oy:n hallituksen puheenjohtaja Mika Seitovirta.

”Keliberin litiumprojekti on eurooppalaisessakin mittakaavassa ainutlaatuinen hanke. Olen työskennellyt sitoutuneesti vuodesta 2016 Keliberin toimitusjohtajana, hyödyntäen parhaalla mahdollisella tavalla ammattitaitoani litiumprojektin edistämiseksi. Litiumprojektin siirtyessä kohti rakennus- ja tuotantovaihetta koen, että on aika siirtää vastuu projektin luotsaamisesta seuraajalleni”, toteaa Keliber Oy:n toimitusjohtaja Pertti Lamberg.

”Olen ylpeä päästessäni mukaan tähän Suomen kannalta merkittävään projektiin, jolla on tärkeä rooli myös ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa. Toteutettavuusselvitykset sekä viimeisimpänä pilot-mittakaavan testitulokset ovat osoittaneet hankkeen kannattavuuden. Pertti Lambergin ja Keliberin tiimin rakentamalta vankalta pohjalta on hyvä jatkaa kohti hankkeen toteutusta”, kertoo Hannu Hautala.

Lisätietoja:

Mika Seitovirta, hallituksen puheenjohtaja, Keliber Oy, puh. 050 568 7715