28.5.2020 | Company Announcement / Press release
Riku Sauso Keliberin talous- ja rahoitusjohtajaksi

Keliber etenee kohti suurien investointien toteuttamista ja tehtaiden ja kaivosten rakennusvaihetta. Riku Sauso aloittaa Keliberin talous- ja rahoitusjohtajana kesäkuussa 2020. Riku Sauso on koulutukseltaan ekonomi ja diplomi-insinööri. Hänen aikaisempia työnantajia ovat mm. Outokumpu, Lemminkäinen, Wärtsilä ja nykyään Mapvision Oy. Riku Sausolla on käytännössä hankittua kokemusta yritysrahoituksen hankkimisesta ja mm. yli 400 M€ investointiprojektien talousseurannasta. Nykyinen talous- ja rahoitusjohtaja Jaakko Vilponen jatkaa yrityksen johdon neuvonantajana, kunnes siirtyy eläkkeelle tulevan talven aikana.

"Keliberin lähestyessä rakentamisvaihetta tarvitsemme vahvaa talous- ja rahoitusosaamista. Riku Sauso tulee osaltaan vahvistamaan Keliberin operatiivista toimintaa ja edistämään mittavan kaivos- ja tehdasprojektin toteuttamista aikataulun mukaisesti", kertoo Keliber Oy:n toimitusjohtaja Hannu Hautala.

Keliber Oy, toimitusjohtaja Hannu Hautala, puh. 040 712 2432

28.5.2020 / Keliber Oy